
TV-Gull for Circius Pharma: Dobler salg av flere produkter
Publisert: 18 september 2024
Ca 1 minutters lesing
Tjenester benyttet: Google Ads Search,Radioreklame,SoMe,
Bakgrunn
Circius Pharma representerer og markedsfører en rekke helseprodukter, inkludert Vaxol, Otinova og Tears Again. Disse produktene distribueres primært gjennom apoteker. Det er kritisk for hvert produkt å ha høy synlighet i bestemte perioder gjennom året, hvor det er viktig å fremheve relevante brukssituasjoner. Hovedmålgruppen for disse produktene er kvinner, spesielt de i barnefamilier.
Utfordring/Målsetting
Briefen var følgende: Kunden skulle selge flere enheter enn foregående år.
Tilnærming
Vi har effektivt brukt en blanding av sponsing og TV-reklame for å nå målgruppen vår, og benyttet oss av kundens salgsperiode som sammenfaller med lavere TV-reklamepriser. Den eldre delen av vår målgruppe er spesielt aktive TV-seere. På Facebook Ads engasjerer vi med videoannonser som demonstrerer produktene i reelle bruksituasjoner, noe som øker kunnskapen blant målgruppen. I tillegg er vi aktive på Google Ads Søk, for å fange opp kunder som søker etter symptomer som våre produkter kan avhjelpe.
Resultat
Resultatene til Circius Pharma er bemerkelsesverdige. De har siden 2014 hatt en økning i vekst på over 800%. Dette har også ført til at de ble kåret til "Årets Kategoribygger" i 2023.
Ønsker du hjelp med å komme i gang med TV-reklame?
Ta kontakt med oss.